Header AD

Μνημείο αναβλητικότητας Καμίνη το μουσείο «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ»

Προεκλογικό έργο σε μακέτες
 
«Μουσείο χρονοτριβής και αναβλητικότητας Γ. Καμίνη» θα μπορούσε να είναι η εναλλακτική ονομασία για το μουσείο που παρουσίασε ως μελέτη ο δήμαρχος Αθηναίων προς τιμήν της Μαρίας Κάλλας, με την υπόσχεση να λειτουργήσει στο τέλος του 2015 στην οδό Μητροπόλεως.

Στην προσπάθειά του να εμφανίσει προεκλογικά έργο έστω και σε «μακέτες», ο κ. Καμίνης οργάνωσε τελετή παρουσίασης μέσα στο κτίριο, που, αν και βρίσκεται από το 2010 στην ιδιοκτησία του Δήμου Αθηναίων, έμεινε όλα αυτά τα χρόνια κλειστό, προσθέτοντας λίγη περισσότερη σκοτεινιά στο πολύπαθο κέντρο της πόλης.
 
Ο κ. Καμίνης έχει επιλέξει το τελευταίο διάστημα να καταγγέλλει όπου σταθεί και όπου βρεθεί γενικώς τη γραφειοκρατία σαν να είναι ένα τέρας που ζει σε κάποια σπηλιά και από εκεί εμποδίζει το μεταρρυθμιστικό έργο. Ποιο ήταν όμως το τέρας που εμπόδισε όλα αυτά τα χρόνια να λειτουργήσει στο κτίριο της Μητροπόλεως 44 ένα μουσείο για τη Μαρία Κάλλας; Μια σύνοψη των διαφορετικών αποφάσεων που έλαβε και διαφοροποίησε στη συνέχεια ο δήμος δίνει, ίσως, μια απάντηση.
 
1) Η διοίκηση Καμίνη πρωτοασχολήθηκε με το συγκεκριμένο μουσείο για την παγκόσμια ντίβα σε μια ιστορική συνεδρίαση, εκείνη της 28ης Φεβρουαρίου 2011. Ένα από τα πιο προβεβλημένα στελέχη της τότε παράταξής του ήταν η εικαστικός Ευφροσύνη Δοξιάδη που είχε εκλεγεί σε πολύ υψηλή θέση και είχε τοποθετηθεί πρόεδρος στην «Τεχνόπολη» (Γκάζι). Παίρνοντας το λόγο, η κ. Δοξιάδη είχε τότε αποκαλέσει «μουσείο-φάντασμα» και «μουσείο-μαϊμού» την έκθεση της συλλογής των αντικειμένων για τη Μαρία Κάλλας που είχαν συγκεντρωθεί από την προηγούμενη διοίκηση Κακλαμάνη και είχαν τοποθετηθεί σε χώρο της «Τεχνόπολης». Οι χαρακτηρισμοί προκάλεσαν την αντίδραση του Ν. Κακλαμάνη αλλά η κ. Δοξιάδη επέμεινε ότι η ίδια είναι «απολύτως ειδική» να αξιολογήσει τα αντικείμενα της συλλογής και να χαρακτηρίσει το αποτέλεσμα «μουσείο-μαϊμού». Η Ευ. Δοξιάδη χαρακτήρισε επίσης «αμφισβητούμενης γνησιότητας» τα αντικείμενα που ήθελε να πουλήσει ιδιώτης έναντι 300.000 ευρώ στο δήμο ως εκθέματα που αφορούν στη Μαρία Κάλλας, ενώ μίλησε και για άλλες πιέσεις που δεχόταν για αντίστοιχες προσφορές. Η γνωστή καλλιτέχνις ανέφερε ότι θα αναζητηθεί άλλος καταλληλότερος χώρος για να οργανωθεί μουσείο, χωρίς να αναφέρει τη Μητροπόλεως, είτε το σπίτι της Κάλλας στην Πατησίων είτε το Εθνικό Ωδείο της οδού Φειδίου. Τον Ιούνιο του 2011, όμως, η κ. Δοξιάδη παραιτήθηκε από δημοτικός σύμβουλος μπαίνοντας από τους πρώτους σε μια μακρά σειρά στελεχών που απομακρύνθηκαν, ανεξαρτητοποιήθηκαν ή απομονώθηκαν. Όσο για τη συγκεκριμένη συνεδρίαση, η ιστορικότητά της αναδεικνύεται και από τις πρόσφατες εξελίξεις καθώς ήταν εκείνη στην οποία αποπέμφθηκε από την αίθουσα ο Ηλίας Κασιδιάρης που εμφανιζόταν ως εκπρόσωπος Τύπου και βιντεοσκοπούσε το δημοτικό συμβούλιο χωρίς την άδεια του τότε προέδρου του, Τάκη Μπέη...
 
2) Για το πού θα λειτουργήσει τελικά το Μουσείο «Μαρία Κάλλας» δεν έγινε ουσιαστικά καμία δημόσια συζήτηση στα δύο χρόνια που πέρασαν μέχρι τις 21 Φεβρουαρίου 2013. Τότε και μόνο τότε, ο δήμαρχος Γ. Καμίνης εισηγήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο να γίνουν μεταφορά και «προσωρινή αποθήκευση» των αντικειμένων που υπήρχαν από το Γκάζι στο υπόγειο του κτιρίου της οδού Μητροπόλεως 44. Όταν μάλιστα τον ρώτησαν αν υπάρχει χώρος για όλα τα αντικείμενα της συλλογής, απάντησε αφοπλιστικά: «Σιγά τα πολλά! Φυσικά και χωράνε»…
 
Την περασμένη Τετάρτη, πάντως, που έγινε η παρουσίαση των σχεδίων για το μελλοντικό μουσείο, ο κ. Καμίνης έγραψε με καμάρι στην προσωπική του σελίδα στο facebook ότι η συλλογή του μουσείου «βασίζεται κυρίως σε εκθέματα που είχε στην κατοχή της η “Τεχνόπολη” από δωρεές και αγορές».
 
Το κτίριο της οδού Μητροπόλεως είχε αγοραστεί το 2009 από το Δήμο Αθηναίων, που είχε πληρώσει «ζεστά» 7 εκατομμύρια ευρώ. Τότε, το σχέδιο ήταν να στεγασθούν εκεί τα εκθέματα του Θεατρικού Μουσείου, που όμως, ακόμη και σήμερα, παραμένουν στο υπόγειο του Πνευματικού Κέντρου του δήμου και τα τρώνε τα ποντίκια καθώς οι υποδομές έχουν πάψει να λειτουργούν και το προσωπικό έχει αποχωρήσει. Με αυτά τα δεδομένα, το κτίριο της Μητροπόλεως θα μπορούσε να δώσει τη λύση αλλά και πάλι ο κ. Καμίνης προτίμησε τα ημίμετρα, μιλώντας για χρήση μόνο του υπογείου ως χώρου προσωρινής φύλαξης.
 
3) Χρειάστηκε να περάσουν δέκα ακόμη μήνες πριν τελικά έρθει η ώρα, τον Δεκέμβριο του 2013, να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο την... ακύρωση της απόφασης που είχε λάβει τον Φεβρουάριο του 2013. Το θέμα δηλαδή ήταν να ακυρωθεί η χρήση του υπογείου ως χώρου φύλαξης των αντικειμένων της συλλογής της Μαρίας Κάλλας και να αποφασισθεί η χρήση ολόκληρου του κτιρίου ως μουσείου. Πολλά ακούστηκαν και σε εκείνη τη συνεδρίαση αλλά αξιοσημείωτη είναι η παρατήρηση του προέδρου του συμβουλίου και μηχανικού, Φώτη Προβατά, που είπε: «Θα γίνει και μια στατική μελέτη πριν βάλουμε τον κοσμάκη μέσα, ε; Πριν βάλουμε τον κοσμάκη μέσα, θα την κάνουμε και τη στατική μελέτη που λέμε κάθε φορά, ε;». Ο ίδιος ο δήμαρχος πάντως, αν και όχι μηχανικός, έγραψε την περασμένη Τετάρτη χωρίς επιφυλάξεις στο twitter: «Το κτίριο είναι έτοιμο - το νέο Μουσείο “Μαρία Κάλλας”, σε λίγο καιρό, περιουσία της Αθήνας».
 
antinews.gr

Μνημείο αναβλητικότητας Καμίνη το μουσείο «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ» Μνημείο αναβλητικότητας Καμίνη το μουσείο «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ» Reviewed by Τάσος Γεωργίου on 11:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια