Header AD

Αθήνα πώς μπορείς;

Λυπάμαι αλλά θα διαφωνήσω με τον ανατρεπτικό γερμανό σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτσογκ (που αρνείτο να δει τηλεόραση) ο οποίος υποστηρίζει ότι «αυτοί που διαβάζουν έχουν τον κόσμο κι αυτοί που βλέπουν τηλεόραση τον χάνουν».

Θα διαφωνήσω όχι, τόσο, επί της ουσίας αλλά ως τηλεθεάτρια. Η τηλεόραση επιτελεί και ενημερωτικό και εκπαιδευτικό και εκπολιτιστικό και οικολογικό έργο. Και εξηγούμαι:

Σε πρωινή ενημερωτική εκπομπή, στον Σκάι (την Μεγάλη Τετάρτη), φιλοξενείται υποψήφιος δήμαρχος για τον δήμο Αθηναίων. Η παρακολούθηση _έως το τέλος_ της συνέντευξης του εν λόγω, είχε πολλαπλά κέρδη.

Κέρδος πρώτο: Ήταν η άριστη άσκηση αυτοσυγκράτησης - ελέγχου του νευρικού συστήματος όπως και της έντονης παρόρμησης «τώρα θα σπάσω την τηλεόραση». Προπόνηση στην κατάκτηση ηρεμίας, παρά τις «βόμβες» που εκτοξεύονταν, λες και παρακολουθείς από τον... Αρη και δεν σε αφορούν τα εις την γην τεκταινόμενα.

Κέρδος δεύτερο: Προσέφερε «σύγχρονη» ενημέρωση για τις εξελίξεις στον τομέα της μηχανικής, αρχιτεκτονικής και κατασκευών. Η πληροφορία ότι τα οικοδομήματα δεν θα κτίζονται αλλά θα... φυτεύονται θεωρώ πως είναι η ανακάλυψη του μέλλοντος. Βασικά, όπως ισχυρίστηκε ο υποψήφιος, η «ανακάλυψη» δεν αφορά σε όλα τα κτίρια. Η πειραματική εφαρμογή θα γίνει με τη φύτευση τζαμιού κάπου στην Αθήνα. Κατά κύριο λόγο εκτός ορίων του δήμου ώστε εάν κάτι δεν πάει καλά (π.χ. δεν υπολογιστεί σωστά η σαθρότητα του εδάφους και πέσει) να μην κινδυνεύσουν παράπλευρα κτίρια, αθηναίοι κάτοικοι, χριστιανοί και γενικώς οποιοιδήποτε άλλοι πλην αλλοδαπών και «αλλοθρήσκων».

Κέρδος τρίτο: Ηταν μάθημα οικονομίας. Οταν «φυτεύεις» έναν λατρευτικό οίκο (κατά προτίμηση τζαμί όπως ανωτέρω εξηγήσαμε) αυτόματα ανοίγει ένα παράθυρο στο παραεμπόριο και την παραοικονομία. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ενημερώσω τον υποψήφιο, χωρίς να επιχειρώ να τον υποτιμήσω, ότι δεν είναι δική του ανακάλυψη και δεν αφορά μόνο τους μουσουλμάνους. Το έκανε πρώτος ο Ιησούς Χριστός με την εκδίωξη των εμπόρων από τον ναό των Ιεροσολύμων οι οποίοι είχαν μετατρέψει « τον οίκο του Θεού σε οίκο εμπορίου». Όποτε, υποθέτω, σε περίπτωση εκλογής του, η κατασκευή φραγγελίων (με τόσες εκκλησίες στον δήμο Αθήνας) θα είναι η επιχείρηση του μέλλοντος για την πρωτεύουσα, δίνοντας έτσι ευκαιρία για εργασία σε χιλιάδες ανέργους. Και αυτό έρχεται να δέσει με το επόμενο μάθημα

Κέρδος τέταρτο: Μάθημα κοινωνικής ευαισθησίας. Πως να συμεριφερόμαστε στους άνεργους, άστεγους και λοιπές κατατρεγμένες ομάδες πολιτών λόγω κρίσης. «Οχι», βροντοφώναξε ο υποψήφιος. «Δεν είναι ο ρόλος του δήμου να ταΐζει φασολάδα τους άνεργους και άστεγους!». Η λύση είναι: αγνοείς τις συνέπειες της κρίσης, σβήνεις από το κάδρο τους αστέγους και τους πεινασμένους και «χτυπάς» τη ρίζα του προβλήματος· την ανεργία. Για να λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας, όμως, πρέπει να ενεργήσει η εκάστοτε κυβέρνηση, οπότε; «Καθάρισες»! Αφού, επιπλέον, δεν αναγνωρίζεις τις επιπτώσεις του, ζήσε και άσε τους άλλους να πεθάνουν!...

Κέρδος πέμπτο: μάθημα αισθητικής και σταματώ, γιατί τόση μόρφωση δεν μπορεί να μεταλαμπαδευτεί σε ένα μόνο κείμενο. Ο υποψήφιος μάς υποσχέθηκε και περιέγραψε την πόλη του 21ου αιώνα. Μια Αθήνα, φωτεινή, λαμπερή, με ευτυχισμένους κατοίκους που δεν θα ζουν με τον φόβο του Άλλου, αστυνομευόμενη, χωρίς φωνές διαμαρτυρίας στους πεντακάθαρους δρόμους της και ανεπιθύμητους μιναρέδες να σκίζουν τον καταγάλανο ουρανό της και να αμαυρώνουν την Ακρόπολη. Μια Αθήνα tableaux vivant.

Μετά από όλα αυτά, λοιπόν, πως μπορεί ο κάθε ένας ψηφοφόρος να μην αναφωνήσει:
«Αθήνα (πώς) μπορείς»; Πες μου: πώς μπορείς;

tovima.gr
Αθήνα πώς μπορείς; Αθήνα πώς μπορείς; Reviewed by Τάσος Γεωργίου on 1:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια