Header AD

Θέατρο ψηφιακής εποχής από την Στέγη

Εκτός των «τειχών», ακόμα και στο μετρό της Αθήνας, ετοιμάζεται να εξορμήσει η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, με παραστάσεις- δράσεις που συνιστούν το θέατρο της ψηφιακής εποχής, στα όρια της περφόρμανς, του χορού, του κινηματογράφου, της μουσικής και των εικαστικών τεχνών.

Από τις 27 Απριλίου έως τις 11 Μαΐου, με το Φεστιβάλ της Στέγης «Fast Forward», οι θεατές θα δουν και θα βιώσουν θέατρο με διαφορετικό τρόπο, μέσα από έξι ''υβριδικές'' παραστάσεις.

Καταρχάς, παρακινούμενοι από την πρωτοποριακή θεατρική ομάδα Rimini Protokol σε ένα πολιτικοποιημένο ζωντανό βιντεοπαιχνίδι, που αναπτύσσεται στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (27/4-3/5), σε είκοσι διαφορετικά δωμάτια, από τα οποία εμπνέεται και ο τίτλος του έργου «Situation Rooms». Κάθε θεατής μπαίνει μόνος του στα δωμάτια και, με οδηγίες χρήσης μέσω ipad, παρακολουθεί κινηματογραφημένα τα αποτελέσματα έρευνας των Rimini Protokol για τις ζωές ανθρώπων που έχουν πληγεί από μάχες που μαίνονται σε διαφορετικές ηπείρους.

Ο «ένοικος» κάθε δωματίου αφηγείται κινηματογραφημένη την δική του ιστορία και ο θεατής «παγιδεύεται» σε ένα δίκτυο συμβάντων. «Ένα κινηματογραφημένο σκηνικό που αναπλάθει τον παγκοσμιοποιημένο κόσμο των πιστολιών και των χειροβομβίδων, των εξουσιαστών και των προσφύγων, δημιουργώντας ένα νήμα αναπάντεχων γειτνιάσεων και διασταυρώσεων», εξηγεί ο Ντάνιελ Βέτζελ, των Rimini Protokol.

Από τις 2 έως 11 Μαΐου, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν είκοσι ιδιότυπες διαδρομές με το μετρό στο κέντρο της Αθήνας, ξεκινώντας από τον σταθμό Μοναστηράκι, συνοδευόμενοι από οικονομικούς μετανάστες και πολιτικούς πρόσφυγες της πρωτεύουσας, βιώνοντας τα όρια της τέχνης και του ακτιβισμού, με προορισμό ένα «No man's land». Μια βιωματική περφόρμανς «σχετικά με το φόβο του αγνώστου και την ανάγκη να υπάρχει κάποιος με σάρκα και οστά», σύμφωνα με τον Ολλανδό θεατράνθρωπο και εικαστικό καλλιτέχνη Ντρις Φερχόφεν, ο οποίος είχε την ιδέα αυτού του πρότζεκτ και που έχει παρουσιάσει και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Στις 2 και 3 Μαΐου, ένα άλλο πρωτότυπο πρότζεκτ σκιαγραφεί, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, το κινηματογραφικό πορτρέτο της Ιερουσαλήμ, με βάση την αρχιτεκτονική της, την επέκτασή της και την οριοθέτηση της γειτονικής Παλαιστίνης. Η ιδέα με τα πορτρέτα πόλεων ανήκει στο θεατρικό ντουέτο Berlin, Υβ Ντεγκρύζ και Μπαρτ Μπέλε, οι οποίοι έκαναν το ντεμπούτο τους το 2003 με την Ιερουσαλήμ. Δέκα χρόνια αργότερα παρουσιάζουν ένα ριμέικ της ταινίας τους, για τις ανάγκες του οποίου φιλμάρισαν τους ίδιους συνεντευξιαζόμενους και τους ίδιους τόπους. «Η οπτική άλλαξε, τα όρια της πόλης έγιναν πιο συγκεκριμένα, οι άνθρωποι μιλούν με πολύ πιο σκληρό λεξιλόγιο για τους γείτονες τους, σε σχέση με την πρώτη εκδοχή του ντοκιμαντέρ», διαπιστώνουν οι δύο δημιουργοί.

Στις 2 και 4 Μαΐου, η καθηλωτικά συγκινητική και ευαίσθητη παράσταση χορού και κινηματογράφου «Kiss and Cry», - χορευτικό με τα ...δάχτυλα των χεριών της Βελγίδας χορογράφου Μισέλ Ανν Ντε Μέυ-, προβάλλεται σε οθόνη της Κεντρικής Σκηνής, σε ζωντανή αναμετάδοση από τον Βέλγο κινηματογραφιστή Ζακό Βαν Ντορμέλ. «Πειραματιστήκαμε δουλεύοντας σε διαφορετικές κλίμακες για να δείξουμε διαφορετικές διαστάσεις της κατασκευής μιας παράστασης... Καταλήξαμε με μια σκηνή γεμάτη από καλώδια, τροχαλίες και προβολείς σαν μια μικρογραφία κινηματογραφικού στούντιο», λένε οι δύο δημιουργοί, που παρουσιάζουν με την τέχνη τους μια ιστορία αγάπης, απώλειας, εξαφάνισης, μεταμέλειας και ανάκτησης.

Τέλος στις 4 και 5 Μαΐου, ο Λιβανέζος ηθοποιός, σκηνοθέτης, εικαστικός καλλιτέχνης, Ραμπί Μρουέ δίνει στις 7.00 το απόγευμα μια αντιακαδημαϊκή διάλεξη-περφόρμανς, με τίτλο «Pixelated Revolution», για τα γεγονότα στη Συρία, χρησιμοποιώντας βίντεο -ντοκουμέντα ανθρώπων που καταγράφουν τον θάνατό τους. «Μια εντελώς διαφορετική ενημέρωση από αυτήν που συνηθίζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης», λέει ο ίδιος.

Τις ίδιες ημερομηνίες, στις 9.00 το βράδυ, στη μικρή σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, ο Ραμπί Μρουέ, θα παρουσιάσει επίσης περφόρμανς εμπνευσμένη από γεγονότα του εμφυλίου στον Λίβανο και την ιστορία του αδελφού του Γιάσερ.

Το Fast Forward Festival της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, πλαισιώνεται από διαλέξεις και το διεθνές Συμπόσιο (5-6 Μαΐου) με θέμα «Media, Πολιτική, Περφόρμανς: Ο ρόλος του διαμεσικού Θεάτρου στο Δημόσιο Χώρο».

nooz.gr

Θέατρο ψηφιακής εποχής από την Στέγη Θέατρο ψηφιακής εποχής από την Στέγη Reviewed by Τάσος Γεωργίου on 11:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια