Header AD

7 ασυνήθιστοι τρόποι μακροζωίας...

Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι πρέπει να τρώμε σωστά, να επιλέγουμε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, να ασκούμαστε αρκετά, να μην...
καπνίζουμε κ.λπ. προκειμένου να αυξήσουμε το προσδόκιμο της ζωής μας.

Πέρα, όμως, από τους κλασικούς τρόπους που οδηγούν σε παράταση της ζωής υπάρχουν 7 παράδοξες τεχνικές τις οποίες αν ακολουθήσουμε, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι θα έχουμε τη μακροζωΐα στο τσεπάκι.

1. Διατροφή πείνας

Οι επιστήμονες ήδη από το 1934 παρατήρησαν ότι τα ποντίκια στο εργαστήριο που τρέφονταν ελάχιστα ζούσαν πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο. Το συμπέρασμα αυτό επιβεβαιώθηκε και το 1986 από τον R. Weindruch, πάλι σε ποντίκια, ενώ στην πορεία του χρόνου το πείραμα πραγματοποιήθηκε και σε άλλα είδη με παρόμοια αποτελέσματα: Όσο τα ζώα λάμβαναν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στις μικρές μερίδες φαγητού που κατανάλωναν τόσο η διατροφή αυτή τα κρατούσε ζωντανά για περισσότερο χρόνο, αν και αρκετά πεινασμένα. Όσον αφορά στους ανθρώπους, η εταιρεία CR Society είναι μια ομάδα ανθρώπων που ζουν ακολουθώντας μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων, απολαμβάνοντας τα πλεονεκτήματα της αντιγήρανσης, της χαμηλής πίεσης στο αίμα και του περιορισμού του διαβήτη, παρατείνοντας έτσι τη ζωή τους. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι ένας από τους μακροβιότερους λαούς στον κόσμο, οι άνθρωποι της Okinawa, εφαρμόζουν τον περιορισμό των θερμίδων στη διατροφή τους ως αναπόσπαστο μέρος του πολιτισμού τους. Σταματούν να τρώνε πολύ πριν χορτάσουν και καταναλώνουν περίπου 1.200 θερμίδες την ημέρα. Τι αξία, όμως, έχει η ζωή χωρίς σοκολάτα, παγωτό ή ένα κομμάτι πίτσα;

2. Μάθετε μια ξένη γλώσσα

Η καλή λειτουργία του εγκεφάλου είναι το «κλειδί» για μια μακρά και ευτυχισμένη ζωή. Μια σειρά από μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που μιλούν δύο ή περισσότερες γλώσσες περιορίζουν σημαντικά την έναρξη της άνοιας και της νόσου του Alzheimer, δύο θανατηφόρες ασθένειες του γήρατος. Ο Δρ Fergus Craik και άλλοι ερευνητές του Ινστιτούτου Rotman Research στο Τορόντο, σε μια έρευνα που έκαναν μεταξύ 200 ασθενών ανακάλυψαν ότι όσοι μιλούσαν δύο ή περισσότερες γλώσσες επί πολλά χρόνια είχε καθυστερήσει σημαντικά την έναρξη της νόσου του Alzheimer, και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και πέντε χρόνια. Αυτό συμβαίνει επειδή, στην προσπάθεια να μάθει κάποιος ξένες γλώσσες, αυξάνεται η ικανότητα λειτουργίας του εγκεφάλου, παρά τις αλλοιώσεις που υπάρχουν λόγω γήρατος. Κι αν μέχρι τώρα γνωρίζατε μόνο τα γνωστικά οφέλη της διγλωσσίας, ήρθε η ώρα να μάθετε και τα ιατρικά!

3. Ζήστε στο βουνό

Οι άνθρωποι που διαμένουν στα βουνά ζουν περισσότερο. Είναι τόσο απλό. Είτε μιλάμε για παραμονή σε βορειότερες περιοχές μιας χώρας είτε κυριολεκτικά για τη διαβίωση στο βουνό. Και πέρα από το προφανές, βέβαια, «ο καθαρός αέρας του βουνού κάνει καλό», υπάρχουν και άλλοι λόγοι που οι ορεσίβειοι ζουν περισσότερο. Αν ζείτε, για παράδειγμα, σε μια βουνοπλαγιά, τουλάχιστον κατά το ήμισυ ο δρόμος προς το σπίτι είναι ανηφορικός (ξεχάστε το αυτοκίνητο!). Αυτό σημαίνει ότι η καρδιά σας λαμβάνει μια καλή προπόνηση κάθε φορά που βγαίνετε από την πόρτα.

4. Ασχοληθείτε με τη θρησκεία

Δεν πεθαίνουν μόνο οι καλοί νέοι αλλά και οι άθεοι! Πολλές μελέτες έχουν δείξει μια θετική συσχέτιση ανάμεσα στη θρησκευτική πίστη και στην καλή υγεία. Ο Δρ Michael E. McCullough του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας και Έρευνας στην Καλιφόρνια διαπίστωσε ότι η πιθανότητα της θνησιμότητας των συμμετεχόντων ήταν υψηλότερη μεταξύ αυτών που δεν ανήκαν σε κάποια θρησκευτική ομάδα. Αυτό οφείλεται στα καλύτερα επίπεδα κοινωνικής και ψυχολογικής υποστήριξης που παρέχονται εντός των θρησκευτικών κοινοτήτων.

5. Γίνετε πλούσιοι

Αν σκέφτεστε να ζήσετε μια απλή ζωή, χωρίς τις παγίδες του καταναλωτισμού, να αρκείστε στα λίγα και καλά για να παρατείνετε τη ζωή σας, τότε καλά θα κάνετε να το ξανασκεφτείτε. Γιατί πλούτο και μακροζωΐα πάνε μαζί! Οι κάτοικοι στις φτωχότερες χώρες του κόσμου έχουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής, επειδή οι κυβερνήσεις τους έχουν λιγότερα χρήματα να δαπανήσουν για την υγειονομική περίθαλψη, αλλά ακόμη και στις πλούσιες χώρες οι πλούσιοι ζουν περισσότερο από τους φτωχούς.

6. Εργαστείτε σκληρά και με άγχος

Το έργο «The Longevity Project» είναι μια μελέτη που ξεκίνησε το 1921, μελετώντας τη ζωή 1.500 παιδιών, καταλήγοντας σε αποτελέσματα που εκπλήσσουν. Όσα παιδιά ήταν ανέμελα, χαρούμενα και χωρίς άγχος στη ζωή και στη δουλειά τους έζησαν συντομότερες ζωές από εκείνα που ως ενήλικες ασχολήθηκαν σε στρεσογόνα επαγγέλματα και εργασίες με απαιτητικά και δύσκολα ωράρια. Αυτό συγχέει, βέβαια, προηγούμενες διαπιστώσεις ότι η ευτυχία και η υγεία πάνε χέρι-χέρι. Μάλλον, όμως, οι άνθρωποι είναι ευτυχισμένοι επειδή είναι υγιείς και όχι το αντίστροφο.

7. Κάντε μια καλή πράξη

Μακροζωΐα και «εγώ» φαίνεται να μην πηγαίνουν μαζί. Παραδόξως, ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βοηθήσετε τον εαυτό σας είναι να βοηθήσετε πρώτα τους άλλους. Περισσότερες από τριάντα μακροχρόνιες μελέτες κάνουν μία κοινή διαπίστωση: Ο εθελοντισμός και η προσφορά στον συνάνθρωπο αυξάνει σημαντικά το προσδόκιμο ζωής αυτού που κάνει την καλή πράξη. Ειδικά αν αυτό γίνεται για λόγους καθαρά αλτρουιστικούς, τότε υπάρχουν πολλές πιθανότητες υπερ-αιωνοβιότητας! Η εξήγηση είναι απλή: Όποιος κάνει κάτι καλό για το συνάνθρωπό του αισθάνεται καλά ψυχικά, ενώ με τον τρόπο αυτό αποκτά πολλούς φίλους που σε μεγάλη ηλικία είναι απαραίτητοι.
7 ασυνήθιστοι τρόποι μακροζωίας... 7 ασυνήθιστοι τρόποι μακροζωίας... Reviewed by athinapoli gr on 10:30 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια