Header AD

Ταρίφα ανά ζώνη για τις αστικές συγκοινωνίες

Της Μαριάννας Τζάννε

Τιμολογιακή πολιτική με κοινωνικά κριτήρια και ανά ζώνη ετοιμάζεται να υιοθετήσει η κυβέρνηση στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών που έχουν πληγεί από την περσινή μείωση των τιμών στα κόμιστρα των συγκοινωνιακών φορέων. Χθες σε τηλεοπτική του συνέντευξη στην ΕΡΤ, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης σκιαγράφησε τις αλλαγές που έχει επεξεργαστεί η κυβέρνηση στα εισιτήρια ενώ δήλωσε ότι δεν θα εφαρμοστεί άμεσα η ανατίμησή τους λόγω ΦΠΑ (από το 1,20 στο 1,30 ευρώ), καθώς πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο.

«Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε έτσι κι αλλιώς το μέτρο, έχουν εκδοθεί εισιτήρια, έχουν πουληθεί σε πολίτες και σε ιδιώτες, υπάρχουν διαδικασίες για να κάνουμε διαγωνισμό, να εκδώσουμε νέα εισιτήρια από τη στιγμή που πρέπει να μπει το ΦΠΑ. Θέλουμε αρκετούς μήνες αν θέλουμε να το εφαρμόσουμε» δήλωσε.

Το υπουργείο Υποδομών θα υιοθετήσει σε πρώτη φάση το μέτρο της δωρεάν μεταφοράς ανέργων που είναι νόμος που ήδη έχει ψηφιστεί. «Θεωρώ ότι έτσι κι αλλιώς πρέπει να γίνει μια αναθεώρηση στον τρόπο που τιμολογούνται τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες. Πρώτα θα καλύψουμε τους άνεργους να μπορούν να έχουν ελεύθερη διακίνηση, είναι νόμος που ήδη έχει ψηφιστεί και αυτή τη στιγμή τρέχουμε για την εφαρμογή του και στη συνέχεια θα δούμε ποιες ζώνες θα επιβαρυνθούν περισσότερο και ποιες θα επωφεληθούν».

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πάντως αντίθετος με την αύξηση εισιτηρίου στη ζώνη 5.00 έως 7.30 το πρωί, ώρα που μετακινούνται οι εργαζόμενοι. «Δεν πηγαίνει κανείς βόλτα εκείνη την ώρα και επομένως δεν μπορείς να έχεις την ίδια τιμή εισιτηρίου με το μεσημέρι, το απόγευμα και τα λοιπά».

Πρόσφατα ο υπουργός αποκάλυψε ότι η περσινή μείωση στα εισιτήρια έχει δημιουργήσει ένα έλλειμμα στις συγκοινωνίες 50 εκ. ευρώ. Οι συγκοινωνιακοί φορείς έχουν στενάξει τους τελευταίους μήνες από την καθίζηση των εσόδων τους, την οποία έχουν επηρεάσει η καθυστέρηση πληρωμής των οφειλών του δημοσίου για το μεταφορικό έργο της ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ σε ειδικές κατηγορίες πολιτών, οι δωρεάν μετακινήσεις λόγω δημοψηφίσματος αλλά και η μείωση του κομίστρου. Εκτιμάται για παράδειγμα ότι εάν δεν βρεθούν άμεσα πόροι ύψους 18 εκ. ευρώ για την ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ. ηλεκτρικός), τότε η εταιρεία από σταθερή κερδοφορία 5 εκ. ευρώ τα τελευταία χρόνια θα περάσει σε ζημία. Αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για λήψη άμεσων πρωτοβουλιών, ειδικά σε μια περίοδο που η Τρόικα επιστρέφει δριμύτερη.

newmoney.gr
Ταρίφα ανά ζώνη για τις αστικές συγκοινωνίες Ταρίφα ανά ζώνη για τις αστικές συγκοινωνίες Reviewed by athinapoli gr on 10:00 π.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια