Header AD

Όσα πρέπει να γνωρίζεις για την καλοκαιρινή αφυδάτωση

Πίνετε όταν διψάτε, και σταματείστε να πίνετε όταν κορέσετε την δίψα σας. Αυτός είναι ο πιο απλός κανόνας και δεν θα κινδυνεύετε από αφυδάτωση.

Μεγάλο μέρος της έρευνας για την ανθρώπινη ενυδάτωση χρηματοδοτείται εν μέρει από την βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού. Τι ισχύει όμως πραγματικά απ’ όσα ξέρουμε;
Πίνετε όταν διψάτε. Σταματείστε να πίνετε όταν κορέσετε την δίψα σας. Ακολουθείστε αυτόν τον απλό κανόνα και δεν κινδυνεύετε από αφυδάτωση, λέει ο Δρ. Stanley Goldfarb, νεφρολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια ο οποίος δεν καταλαβαίνει την… ψύχωση που υπάρχει στον Δυτικό κόσμο με το νερό και την ενυδάτωση γενικότερα.

Καταλαβαίνει όμως ότι εν μέρει αυτό οφείλεται σε διάφορες έρευνες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, χρηματοδοτούμενες στην πλειονότητά τους από τους άμεσα ενδιαφερόμενους –την βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού. Αμφισβητώντας την «ανάγκη» να κυκλοφορεί κανείς όλη μέρα με ένα μπουκάλι νερό πάντα διαθέσιμο για να σιγουρευτεί ότι… δεν θα διψάσει –δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο που να δείχνει ότι αυτό είναι ωφέλιμο, λέει χαρακτηριστικά– ο Αμερικανός ειδικός καταρρίπτει τους πέντε κυρίαρχους «μύθους της ενυδάτωσης».

Μύθος 1: Αν περιμένεις να διψάσεις είναι πολύ αργά

Σίγουρα δεν τρώμε πριν πεινάσουμε από φόβο ότι κάτι τρομερό θα συμβεί, έτσι δεν είναι; Έτσι λοιπόν και με την δίψα: διψάμε, πίνουμε κι είμαστε εντάξει.

Μύθος 2: Πίνοντας πολύ νερό αποβάλλουμε περισσότερες τοξίνες από το σώμα μας

Τα νεφρά αποβάλλουν μια χαρά τις τοξίνες με το νερό που πίνουμε όταν διψάμε φυσιολογικά. Περισσότερο νερό απλώς αυξάνει την διούρηση, δεν αλλάζει την ποσότητα των άχρηστων ουσιών που αποβάλλονται από τον οργανισμό.

Μύθος 3: Ελέγχοντας το χρώμα των ούρων παρακολουθούμε και τον βαθμό ενυδάτωσής μας

Το χρώμα των ούρων επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, σημειώνει ο Δρ. Goldfarb. Ισχύει ότι γίνονται ελαφρώς πιο σκούρα όταν υπάρχουν συγκεντρωμένες περισσότερες αποβαλλόμενες ουσίες αλλά μπορείτε να είστε υγιείς και με ούρα που είναι λιγάκι πιο σκούρα.

Μύθος 4: Είναι πιο υγιές να πίνουμε πολύ νερό, είτε διψάμε είτε όχι

Για ένα υγιές άτομο δεν υπάρχουν στ’ αλήθεια στοιχεία ότι πίνοντας περισσότερο νερό σε τακτική βάση θα έχει και οφέλη για την υγεία, δεν μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, δεν βελτιώνει την νεφρική λειτουργία. Και αυτά όλα έχουν διερευνηθεί πολλές φορές, τονίζει.

Μύθος 5: Η ελαφρά αφυδάτωση επηρεάζει το μυαλό

Η ελαφρά αφυδάτωση σε σημείο που να αισθάνεται κανείς λιγάκι διψασμένος έχει μελετηθεί ενδελεχώς και δεν επηρεάζει τον χρόνο αντίδρασης, επισημαίνει ο γιατρός. Για τους υγιείς ανθρώπους που κάνουν φυσιολογικά πράγματα σε καθημερινές συνθήκες, η Φύση τους έχει εφοδιάσει με το τέλειο εργαλείο: λέγεται «δίψα». Χρησιμοποιείστε το και πάψτε να… ιδρώνετε για το αν είστε αρκετά ενυδατωμένοι!

parapolitika.gr
Όσα πρέπει να γνωρίζεις για την καλοκαιρινή αφυδάτωση Όσα πρέπει να γνωρίζεις για την καλοκαιρινή αφυδάτωση Reviewed by athinapoli gr on 12:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια