Header AD

Η θρεπτική αξία του σταφυλιού

Ο μούστος (ή το γλεύκος) αντιπροσωπεύει το χυμό που παράγεται μετά το πάτημα των σταφυλιών και πριν ξεκινήσει η διαδικασία της ζύμωσης. Περιέχει τον φλοιό, τους σπόρους και τα στερεά συστατικά της ρώγας του σταφυλιού.
Τα θρεπτικά συστατικά του μούστου ποικίλουν και εξαρτώνται από την ποικιλία του αμπελιού από την οποία προέρχονται. Σε κάθε περίπτωση είναι αυτά που συναντώνται και στο σταφύλι, επομένως η θρεπτική του αξία είναι μεγάλη. Περιέχει βιταμίνες Α, C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μέταλλα κυρίως κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο και σίδηρο, ενώ η περιεκτικότητά του σε πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά του προσδίδουν καρδιοπροστατευτική δράση και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Η μεγάλη περιεκτικότητα του μούστου σε σίδηρο το καθιστά κατάλληλη τροφή για άτομα με σιδηροπενική αναιμία.

ΠΕΤΙΜΕΖΙ

Πετιμέζι είναι το πυκνόρευστο σιρόπι που παίρνουμε εάν βράσουμε το μούστο για πολύ ώρα. Το πετιμέζι είναι μέρος της γαστρονομικής μας παράδοσης από αρχαιοτάτων χρόνων και μαζί με το μέλι αποτελούσε τη γλυκαντική ουσία που χρησιμοποιούσαν στη ζαχαροπλαστική. Όπως και ο μούστος διατηρεί τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του σταφυλιού και αποτελεί τρόφιμο με μεγάλη θρεπτική αξία. Έρευνες δείχνουν ότι η πρόσληψή του από βρέφη είναι δυνατόν να προλάβει την εμφάνιση αναιμίας.
Το πετιμέζι, μπορεί να αντικαταστήσει τη ζάχαρη σε γλυκίσματα και ροφήματα, ή να προστεθεί ως αρωματικό σιρόπι σε γιαούρτι και παγωτά. Η χρήση του όμως δεν περιορίζεται μόνο στη ζαχαροπλαστική, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη μαγειρική σε συνταγές με ψάρια, πουλερικά, κρέας και λαχανικά, σε σάλτσες και ντρέσινγκ, δίνοντας στα πιάτα μας γεύσεις μιας «μοντέρνας παράδοσης».
Μη διστάσετε να προσθέσετε τα προϊόντα αυτά στην καθημερινή σας διατροφή και να δώσετε στον εαυτό σας αυτό που πραγματικά του αξίζει, τη θρεπτική πληρότητα σε συνδυασμό με την γευστική απόλαυση!
Η θρεπτική αξία του σταφυλιού Η θρεπτική αξία του σταφυλιού Reviewed by Νότιος Χτύπος on 4:00 μ.μ. Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια