Header AD

«Μάχες» για τα νέα ξενοδοχειακά projects στην Αθήνα

Της Στεφανίας Σούκη

Οι ξένες αλυσίδες και οι μεγάλοι εγχώριοι παίκτες κονταροχτυπιούνται προκειμένου να πάρουν θέση στα μεγαλύτερα projects, την ίδια στιγμή που σχεδόν κάθε μήνα ξεφυτρώνουν στο κέντρο της Αθήνας καινούργια, μικρά ξενοδοχεία, διεκδικώντας μερίδιο από την πίτα του τουρισμού στην πρωτεύουσα που εξακολουθεί να ανεβαίνει.

Η μετατροπή κενών κτιρίων γραφείων σε ξενοδοχεία είναι μια τάση που φαίνεται να κερδίζει ολοένα περισσότερο έδαφος, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία-ανάσα σε μια κατηγορία ακινήτων που χτυπήθηκαν ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της τελευταίας οκταετίας λόγω της κρίσης. Από την άλλη πλευρά, μια παράπλευρη πτυχή της μεγάλης κινητικότητας που παρατηρείται την τελευταία διετία στα αθηναϊκά ξενοδοχεία και συνεχίζεται αμείωτη είναι και ο κίνδυνος, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, να υπάρξουν μεν νέες προσπάθειες, αλλά από «αλεξιπτωτιστές», που μπορεί να μην έχουν διάρκεια μέσα στον χρόνο.

Προβάδισμα για τον όμιλο Λασκαρίδη

Η μητέρα των μαχών όσον αφορά τα νέα projects της πρωτεύουσας δίνεται για τη μετατροπή των πρώην γραφείων της Αγροτικής Τράπεζας στο κέντρο της Αθήνας σε ξενοδοχείο, όπου το προβάδισμα στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία διατηρεί ο όμιλος Λασκαρίδη, έχοντας καταθέσει την υψηλότερη προσφορά ως προς το ετήσιο μίσθωμα μεταξύ των τεσσάρων διεκδικητών.

Οι υπόλοιποι τρεις είναι ο όμιλος Μουσαμά («Crowne Plaza», «Holiday Inn»), τα επενδυτικά κεφάλαια με τη συμμετοχή Γερμανών επιχειρηματιών που εκπροσωπεί η κυρία Καλλιόπη Χαριτωνίδου και το σχήμα με τη συμμετοχή του τουρκικού ομίλου Varyat και Ελλήνων επιχειρηματιών. Η κύρια συζήτηση για τα ασφαλιστικά μέτρα που έχει καταθέσει το ένα από τα τρία σχήματα που απορρίφθηκαν (συνολικά οι προσφορές ήταν επτά), ήτοι η ελληνοαμερικανική κοινοπραξία των Hard Rock International - Athenaeum, έχει οριστεί τον Σεπτέμβριο, ωστόσο η διοίκηση του Αλληλοβοηθητικού Ταμείου Πρόνοιας Εργαζομένων της Αγροτικής Τράπεζας, ως ιδιοκτησίας, φαίνεται ότι προχωρά κανονικά τις διαδικασίες για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Το νέο ξενοδοχείο στο Σύνταγμα, επί Κριεζώτου 2 και Πανεπιστημίου 4, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι δεν θα υπάρξουν εμπλοκές, θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το 2019, με βάση τους όρους του διαγωνισμού για μία διετία μέσα στην οποία ο ανάδοχος θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο. Το ενδιαφέρον της Λάμψα είναι εύλογο, δεδομένου του συγκριτικού πλεονεκτήματος που αποκτά ο όμιλος στον τουρισμό πολυτελείας στην καρδιά του Συντάγματος, με τα δύο εμβληματικά ξενοδοχεία του, τη «Μεγάλη Βρετανία» και το «King George».

Επιπλέον, κατά τις πληροφορίες, στα θετικά ως προς τις διαδικασίες των αδειών/εγκρίσεων, που θεωρούνται οι γνωστές, μεγάλες πληγές της ελληνικής πραγματικότητας, είναι το γεγονός ότι το ακίνητο λειτουργούσε παλιά, πριν από τη μετατροπή του σε γραφεία, ως ξενοδοχείο: το παλιό «King's Palace» διέθετε συνολικά 220 δωμάτια, ενώ ο τωρινός σχεδιασμός περιλαμβάνει από 170 έως 200 δωμάτια. Αυτός μάλιστα είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η Hard Rock, η οποία θέλει ξενοδοχείο άνω των 150 δωματίων στην ελληνική πρωτεύουσα, έχει κυνηγήσει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Ο νέος επενδυτής που θα αναλάβει τη μακροχρόνια διαχείριση του πρώην κτιρίου της ΑΤΕ, το οποίο διαθέτει 9 ορόφους και συνολική επιφάνεια 13.244 τ.μ., θα πρέπει να καταβάλει πάνω από 10 εκατ. ευρώ για τη μετατροπή του σε μονάδα 5 αστέρων.

To «Αthens Ledra»

Tο δεύτερο μεγάλο, καινούριο και συνάμα παλιό, ξενοδοχειακό project της πρωτεύουσας με ορίζοντα (επανα)λειτουργίας το 2018 έχει να κάνει με το «Athens Ledra», το οποίο επίσης απαιτεί για ανακαίνιση κεφάλαια περίπου 8 εκατ. ευρώ. To ιστορικό ξενοδοχείο στη λεωφόρο Συγγρού 115 δόθηκε αντί 33 εκατ. ευρώ κατά τον πλειστηριασμό του προηγούμενου μήνα στο επενδυτικό σχήμα της αμερικανικής Ηines και της Ηenderson Park, η οποία υποστηρίζεται κεφαλαιακά από τους Stone Point Capital, Kuwait Investment Authority και Wafra Investment Advisory Group, που είναι ενδιαφερόμενοι για την είσοδό τους στον εγχώριο ξενοδοχειακό κλάδο.
Στο κομμάτι της διαχείρισης πρόκειται να έχει ενεργό συμμετοχή ο όμιλος του Γιάννη και της Τίνας Δασκαλαντωνάκη, ο οποίος έχοντας σημαντική παρουσία στα Βαλκάνια επίσης αναζητούσε εδώ και καιρό ένα δυνατό όχημα για την είσοδό του στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο της συμφωνίας με διεθνή ξενοδοχειακή αλυσίδα. Ακριβώς σε αυτό το σημείο οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κολοσσός της Marriott πραγματοποιεί συζητήσεις ώστε να βάλει ξανά την υπογραφή του στο εμβληματικό ξενοδοχείο της λεωφόρου Συγγρού, μετά την απομάκρυνσή του το 2013 λόγω ασυμφωνίας με την προηγούμενη ιδιοκτησία. Οι συζητήσεις αφορούν άλλο σήμα του ομίλου, ο οποίος, ως γνωστόν, έχει υπογράψει συμφωνία ήδη από το φθινόπωρο του 2016 με τον όμιλο Χανδρή για το «Μetropolitan» στη λεωφόρο Συγγρού 385. Το 5άστερο ξενοδοχείο των 366 δωματίων θα λειτουργήσει επίσης το 2018 κάτω από το σήμα των Marriott Hotels, μετά την ολοκλήρωση του lifting των 15 εκατ. δολαρίων.

Οσον αφορά το «Athens Ledra», την πόρτα των νέων ιδιοκτητών έχουν χτυπήσει και άλλα brands, μεταξύ των οποίων και αυτό της Hyatt. Επιπλέον, ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει εκδηλώσει πρωταρχικό ενδιαφέρον και ο όμιλος της Hilton Ιnternational, ο οποίος δεν φαίνεται διατεθειμένος να εγκαταλείψει εύκολα το υφιστάμενο «Hilton Aθηνών» (εν όψει της λήξης της σχετικής συμφωνίας), αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στη Mandarin Oriental, και συζητεί με τους νέους ιδιοκτήτες του, τους ομίλους Κωνσταντακόπουλου και Dogus, το ενδεχόμενο έλευσης άλλων πολυτελών brands (Conrad, Waldorf Astoria) που βρίσκονται στην ομπρέλα του.

Στην περίπτωση της Marriott International, η οποία επιδεικνύει μεγάλη κινητικότητα στην ελληνική αγορά εισάγοντας και το καινούριο brand της Moxy, εφόσον καταλήξουν θετικά οι επαφές για το «Athens Ledra», θα αποκτήσει πλεονέκτημα στο επιχειρηματικό κέντρο της λεωφόρου Συγγρού, αλλά και στον νέο τουριστικό πόλο της Αθήνας, το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η νέα έλευση στη Μητροπόλεως

Στην οδό που έχει δεχτεί την τελευταία διετία τις περισσότερες νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία, με πρωταγωνιστή το «Electra Μetropolis», το οποίο σηματοδότησε τη μεγαλύτερη επένδυση για την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας, έχει ήδη δρομολογηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα νέο φιλόδοξο project που θα συνδυάζει τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία με τη φιλοξενία.

Ο λόγος για τo εμβληματικό ακίνητο επί της Μητροπόλεως 23, που στέγαζε το Ινστιτούτο Θερβάντες και είχε αγοραστεί το 2014 από την Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ αντί 11 εκατ. ευρώ, όντας ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και αναγνωρίσιμα έργα του αρχιτέκτονα Ηλία Μπαρμπαλιά στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ακίνητο συνολικής επιφά­νειας περίπου 4.000 τ.μ., το οποίο έχει μοναδικά χαρακτηριστικά με διατηρητέα όψη και γυάλινη προσθήκη, πρόκειται να μετατραπεί σε ξενοδοχείο συνδυάζοντας στο ισόγειό του εμπορικές και πολιτιστικές χρήσεις. Η συμφωνία είναι στο τελικό στάδιο των υπογραφών και επενδυτής, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι Ελληνας του εξωτερικού, ο οποίος ενδιαφέρεται να δημιουργήσει έναν ξεχωριστό πολυχώρο στην καρδιά της Αθήνας με μια σύγχρονη ξενοδοχειακή μονάδα υψηλών προδιαγραφών. Ο ίδιος έχει αναδειχθεί πλειοδότης στον διαγωνισμό μακροχρόνιας παραχώρησης που έτρεξε το προηγούμενο διάστημα από την ιδιοκτήτρια Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ, ενώ στα πλεονεκτήματα του ακινήτου, πέραν της θέσης του, συγκαταλέγεται και το γεγονός ότι πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές.

Στο Μοναστηράκι οι Θεσσαλονικείς του «Colors Urban», που απευθύνεται στον σύγχρονο ταξιδιώτη δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στο design και παρέχοντας υπηρεσίες τεσσάρων αστέρων σε τιμές value for money, ετοιμάζονται να κατηφορίσουν, έχοντας ήδη βρει το ακίνητο που θα στεγάσει το «Colors» της Αθήνας. Το αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης, υπό τον Φώτη και τη Χριστίνα Δρακοπούλου, διαθέτει 21 θεματοποιημένα δωμάτια, ενώ αυτό της Αθήνας θα είναι, κατά τις πληροφορίες, μεγαλύτερο διαθέτοντας περίπου 40 δωμάτια.

Στην ίδια περιοχή, επί της Καραϊσκάκη 19, δίπλα στο πιο γνωστό γλυκοπαραμυθοπωλείο της Αθήνας, το «Little Kook», βρίσκεται το ολοκαίνουριο boutique ξενοδοχείο «Athens Lodge», το οποίο ανήκει σε γνωστό επιχειρηματία του τουρισμού. Το ξενοδοχείο, που στεγάζεται σε διατηρητέο, διαθέτει 17 δωμάτια, βρίσκεται σε απόσταση μόλις 100 μέτρων από την εμπορική περιοχή της Ερμού, διαθέτει σπα και μπαρ-εστιατόριο με βεράντα στον τελευταίο όροφο με προνομιακή θέα στην πόλη.

Στις νέες αφίξεις στην περιοχή του Ψυρρή περιλαμβάνεται επίσης το «18 Micon Str.» με 14 δωμάτια, το οποίο έχει ανοίξει από την άνοιξη, καταγράφοντας υψηλές πληρότητες και έχοντας το πλεονέκτημα ενός loft με απρόσκοπτη θέα στην Ακρόπολη.

Ολοκαίνουρια και παράλληλα «smart» άφιξη του Ιουλίου είναι και το «Kubic Athens Hotel», επί της Αγίου Κωνσταντίνου 26, ένα «έξυπνο» ξενοδοχείο 4 αστέρων και δυναμικότητας 56 δωματίων με εστιατόριο, roof garden κ.ά., που στεγάζεται σε παλιό βιομηχανικό κτίριο το οποίο έχει μισθωθεί από την εταιρεία Πυθαγόρειο ΑΕΞΤΕ και συνδέεται με τον Γιώργο Τσακίρη, πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου. Το ξενοδοχείο παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες του, βασισμένες στην τεχνολογία με ηλεκτρονικό check-in και ρύθμιση των παροχών (θέρμανση, φωτισμός, τηλεόραση, μέχρι και άνοιγμα κουρτίνας!) μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητά.

newmoney.gr

«Μάχες» για τα νέα ξενοδοχειακά projects στην Αθήνα «Μάχες» για τα νέα ξενοδοχειακά projects στην Αθήνα Reviewed by athinapoli gr on 7:00 μ.μ. Rating: 5