Header AD

Έφαγες, χόρτασες αλλά στο μυαλό σου πεινάς ακόμα. Και τώρα;

Πόσες φορές δεν έχεις πει στη ζωή σου «αυτές τις μέρες πεινάω συνέχεια!»; Ξέρεις, όμως, ήδη ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά στην πείνα που νιώθεις όταν είναι άδειο το στομάχι σου και σ’ εκείνη που νιώθεις επειδή απλά λιγουρεύεσαι φαγητά! Μερικές φορές, όμως, είναι τόσο δύσκολο ν’ αντισταθείς στην «συναισθηματική πείνα» και σκέφτεσαι γιατί, άλλωστε, να το προσπαθήσεις ενώ κατά βάθος θέλεις να καταβροχθίσεις μια ολόκληρη σοκολάτα;

Η συναισθηματική κατανάλωση μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτη και να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα βάρους και υγείας. Η διατροφολόγος Lisa Eberly-Mastela λέει σχετικά στο Popsugar: “Τα τρόφιμα δεν είναι απλώς καύσιμο για το σώμα, τα θρεπτικά συστατικά στα τρόφιμα ακολουθούν πολύπλοκα μονοπάτια επηρεάζοντας το πώς νιώθουμε. Δεν τρώμε μόνο για να επιβιώσουμε, το φαγητό εξυπηρετεί κι έναν άλλο σκοπό”.

Εάν είσαι απ’ αυτούς που τρώνε για να ζήσουν, το άρθρο αυτό δεν έχει αξία για σένα, αλλά αν πραγματικά απολαμβάνεις κι αγαπάς το φαγητό, τότε το να μπορέσεις να ρυθμίζεις τα γεύματά σου θα σου φανεί πολύ χρήσιμο!


Σκέψου το αλλιώς: Θα μπορούσες να φας ένα κομμάτι tofu και θα ένιωθες το στομάχι σου αρκετά γεμάτο, όμως, θα εξακολουθούσες να πεινάς συναισθηματικά και θα επιθυμούσες να φας και κάτι ακόμα.

Ίσως θελήσεις κάτι γλυκό! Εξάλλου, δεν είναι λίγες οι φορές που θα πούμε «έσκασα, αλλά πάντα υπάρχει χώρος για γλυκό!».

Αυτό, φυσικά, δεν είναι κάτι υγιές. Η Lisa Eberly-Mastela εξηγεί: “Το να τρως φαγητά που δεν απολαμβάνεις επειδή είναι υγιεινά, δεν είναι πραγματικά υγιές. Θα πρέπει ν’ απολαμβάνεις κάθε φαγητό που τρως”.

Όπως συμβαίνει και με οποιαδήποτε σχέση, η σχέση σου με το φαγητό πρέπει να είναι θετική και υγιής. Όσο πιο ικανοποιημένος είσαι με τη διατροφή σου, τόσο πιο πιθανό είναι να παραμείνεις προσηλωμένος στον στόχο σου και να μην αρχίσεις να το παρακάνεις. “Το φαγητό είναι κάτι παραπάνω από απλό καύσιμο. Το φαγητό είναι μαγικό – είναι όμορφο, κοινωνικό, συναισθηματικό, ικανοποιητικό και πολλά άλλα”, προσθέτει η διατροφολόγος.

Η συμβουλή της; “Άκου το σώμα σου! Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε φορά που βλέπεις ένα κέικ θα τρέχεις καταπάνω του, αλλά επίσης δεν σημαίνει ότι θα κολλάς σε μια δίαιτα γιατί νομίζεις ότι είναι πιο υγιεινό για εσένα. Το θέμα είναι να βρεις τη δική σου ισορροπία!”.
Έφαγες, χόρτασες αλλά στο μυαλό σου πεινάς ακόμα. Και τώρα; Έφαγες, χόρτασες αλλά στο μυαλό σου πεινάς ακόμα. Και τώρα; Reviewed by athinapoli gr on 5:00 μ.μ. Rating: 5