Header AD

«Σπριντ» στον τουρισμό έκανε η Αθήνα λόγω Μαραθωνίου

Την ώθηση που ανέμεναν οι τουριστικοί φορείς εδώ και χρόνια κατάφερε να δώσει φέτος ο Μαραθώνιος στον προορισμό της Αθήνας, με την πρωτεύουσα να κατακλύζεται από επισκέπτες για την 35η διοργάνωση του παγκοσμίου φήμης αγώνα δρόμου και τις πληρότητες της περιοχής του κέντρου να ξεπερνούν το 85%.

Ήδη μια εβδομάδα πριν το Μαραθώνιο οι περιοχές γύρω από το Παναθηναϊκό Στάδιο ήταν ασφυκτικά γεμάτες από αθλητές και δρομείς, οι οποίοι έκαναν ζέσταμα στους δρόμους του κέντρου και στις παρυφές του Αρδηττού. Τις υψηλές πληρότητες που έφερε μαζί του ο Μαραθώνιος διαπίστωνε κανείς με μια απλή αναζήτηση στην πλατφόρμα της Airbnb και στην Booking.com όπου περιοχές όπως Κουκάκι, Παγκράτι και ιστορικό κέντρο είχαν ελάχιστες διαθεσιμότητες. Το παραπάνω γεγονός μαρτυρούσε εξ αρχής και ο αριθμός των συμμετεχόντων που φέτος έφτασαν τις 18.500 συμμετοχές και ξεπέρασαν τις 50.000 αν συνυπολογίσει κανείς και τα επιμέρους αγωνίσματα.

Πέρα από την ανάσα που έδωσε το εισερχόμενο ρεύμα στην τουριστική αγορά της πόλης και την μερική επιβεβαίωση που προσέφερε στο στοίχημα του υπουργείου Τουρισμού για επέκταση της σεζόν, απέδειξε περίτρανα και την δυναμική που μπορούν να προσδώσουν οι αθλητικές διοργανώσεις στη βαριά «βιομηχανία της χώρας». Κι όλα αυτά παρότι η διοργάνωση απέχει μακράν από το να μοιάσει σε κορυφαίες διοργανώσεις πόλεων όπως η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Ρώμη που μετρούν εκατοντάδες χιλιάδες συμμετέχοντες και συνάμα και έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως η εναλλακτική αυτή μορφή τουρισμού είχε απασχολήσει πρόσφατα και τα συναρμόδια υπουργεία. Πριν από περίπου ένα μήνα έγινε το πρώτο βήμα για την έναρξη συνεργασίας Ελλάδας και Ρωσίας στον αθλητικό και προπονητικό τουρισμό μετά από συνάντηση της υπουργού Τουρισμού κας Έλενας Κουντουρά και του υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Γιώργου Βασιλειάδη με την αντιπροσωπεία της Ρωσικής Ομοσπονδίας Κλασικού Αθλητισμού.

Κοινή επιδίωξη, όπως διευκρινίστηκε κατόπιν της συνάντησης, ήταν οι Ρωσικές εθνικές ομάδες να επιλέγουν στο μέλλον τα αθλητικά και προπονητικά κέντρα της χώρας μας για την προετοιμασία τους καθώς και η συνδιοργάνωση νέων αθλητικών συνεργειών. Ωστόσο τα βήματα που υπολείπονται για να πάρει μορφή η εν λόγω πρωτοβουλία ειναι πολλά.



Μεγάλες οι προοπτικές του αθλητικού τουρισμού

Αξίζει να αναφερθεί πως ο Μαραθώνιος ο οποίος ανήκει στις ειδικές μορφές τουρισμού, καθώς απευθύνεται σε ξεχωριστή κατηγορία τουριστών που αναζητούν την εμπειρία ενός ταξιδιού που σχετίζεται με ενεργό συμμετοχή ή παρακολούθηση δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον αθλητισμό, αποτελεί το νούμερο ένα sports tourism event της χώρας. Φιλόδοξες προσπάθειες, βέβαια, κάνουν κι από άλλες διοργανώσεις τόσο στην Αθήνα όσο και σε άλλες πόλεις. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε το No finish Line in Athens, το οποίο κατέγραψε μεγάλη επιτυχία αλλά και τις αθλητικές διοργανώσεις που διοργανώνονται σε Μεσηνία από το Costa Navarino, Σαντορίνη, Ζαγοροχώρια, Κρήτη, Σπέτσες, Ρόδος και φυσικά Θεσσαλονίκη.

Ο για πολλά χρόνια «κοιμώμενος γίγαντας» του αθλητικού τουρισμού καλείται σήμερα να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην παγκόσμια τουριστική επανάσταση που συντελείται. Κατέχει ήδη το 12,12% της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, ενώ στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες αντιστοιχεί στο 20% του τουρισμού. Το ποσοστό ανάπτυξης(CAGR) που υπολογίζεται να έχει μέχρι το 2021 ανέρχεται στο 41,45%, αριθμός εντυπωσιακός αν σκεφτεί κανείς ότι ο κολοσσός της τεχνολογίας Apple μέχρι το 2020 θα παρουσιάζει ποσοστό ανάπτυξης (CAGR) 21,8%.

Αν και οι μέχρι σήμερα κυρίαρχοι της συγκεκριμένης εναλλακτικής μορφής τουρισμού είναι οι ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία και Αυστραλία, ο εν λόγω τουρισμός αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου οι οποίες συνειδητοποιούν τα έσοδα που θα μπορούσε να τους αποφέρει. Ενδεικτικά ας αναφέρουμε πως η κομητεία Chesterfield County στην Βιρτζίνια με πληθυσμό 335.000 κατοίκους (παρόμοιο με της Θεσσαλονίκης), παρουσίασε έσοδα της 37,7 εκατ. δολάρια το 2016 από τον αθλητικό τουρισμό. Ένα οnline ταξιδιωτικό γραφείο στην Κίνα παρουσίασε αύξηση 150% το 2016 σε ταξιδιώτες που αφορούσαν σε πακέτα αθλητικού τουρισμού, παρότι αυτά αντιπροσωπεύουν μόνο το 5% του συνολικού τουρισμού της κινεζικής χώρας. Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Τουρισμού της Κίνας και την Γενική Διεύθυνση Σπορ, το 2020 οι εμπνευσμένοι απο τον αθλητισμό ταξιδιώτες θα ξεπεράσουν το 1 δισ. αποτελώντας πλέον το 15% της τουριστικής πίτας. Ακόμα όμως και η Αμερική η οποία κερδίζει ήδη το στοίχημα του αθλητικού Τουρισμού, γίνεται ακόμα πιο ενεργή, δημιουργώντας έναν νέο εκπαιδευτικό φορέα, το Sports Tourism Learning Institute (STLI).

Συνοπολογίζοντας κανείς στα παραπάνω το γεγονός πως όσοι επιλέγουν τον αθλητικό τουρισμό ανήκουν στις 10 κατηγορίες τουριστών με τις υψηλότερες δαπάνες στον κόσμο αλλά και πως αυτοί οι τουρίστες συνηθίζουν να επιστρέφουν στον τόπο που τους πρόσφερε αξέχαστες αθλητικές εμπειρίες και αναμνήσεις, κατανοεί πώς η επένδυση σε αυτού του είδους τα αθλητικά γεγονότα είναι πέρα από επιτακτική.

Άλλωστε η χώρα μας με την πλούσια ιστορία της - στοιχείο που εξίσου αναζητά ο τουρίστας που ταξιδεύει για να συμμετάσχει σε αθλητικές διοργανώσεις σύμφωνα με έρευνες - αλλά και την ποικιλομορφία της έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στην Ευρώπη, ίσως και για να ηγηθεί παγκοσμίως.

Νίκη Παπάζογλου / insider.gr

«Σπριντ» στον τουρισμό έκανε η Αθήνα λόγω Μαραθωνίου «Σπριντ» στον τουρισμό έκανε η Αθήνα λόγω Μαραθωνίου Reviewed by athinapoli gr on 8:00 μ.μ. Rating: 5